Diskusná téma: In média
špecifikácia tém
Katarina
07.06.2013
Chytila som do rúk papiere,kde sa píše o špecifikácii tém a časť " In média" sa mi nezdá,že by bola presne to, čo chceme v tejto časti docieliť my....in média je podpora praktického využívania IKT, využívanie médií a ich produktov, orientácia v mediálnej ponuke, pochopenie komerčnej podstaty médií, atď.
My sme to poňali trochu opačným smerom v téme "In médi" sme dali do popredia dieťa a jeho sebavyjadrenie....v podstate by to ani tak nevadilo, a nám sa to hodí,ale nechceli sme témy prelínať s ostatnými krajmi SVK? Možno je to nepodstatná poznámka,ale ma to len tak napadlo....
Aktivity,ktoré som ponúkla v podstate sú trochu mediálne zamerané,takže by sa to aj hodilo...
My sme to poňali trochu opačným smerom v téme "In médi" sme dali do popredia dieťa a jeho sebavyjadrenie....v podstate by to ani tak nevadilo, a nám sa to hodí,ale nechceli sme témy prelínať s ostatnými krajmi SVK? Možno je to nepodstatná poznámka,ale ma to len tak napadlo....
Aktivity,ktoré som ponúkla v podstate sú trochu mediálne zamerané,takže by sa to aj hodilo...
Re:špecifikácia tém
Katarina
07.06.2013
skôr by sa mi hodilo " Vyjadri sa" do " Talent v akcii",ale už je to asi jedno...
Re:špecifikácia tém
Miloslav
07.06.2013
veľmi trefné poznámky, pozorné. my sa však vôbec nemusíme pridŕžať zamerania krajských tém, bola to len taká barlička, ktorú vzápätí zahodíme - čo znamená, že tam názvy krajských tém nenecháme, ale nahradíme ich našimi výstižnejšími. barlička slúžila k nájdeniu "pridaných hodnôt" blokov.
stajling
Katarina
05.06.2013
spomínala som na PS, a dosť mi tento nápad utkvel v hlave,tak ho teda skúsim bližšie špecifikovať.
Aktivita je dosť atraktívna, moderná a motivujúca pre mladú generáciu. Deti by pri tejto aktivite využili nadmerne svoju fantáziu a kreativitu...vrámci využitia drobného materiálu by bola dostatočne bohatá.
Cieľom je,aby deti pracovali v skupine, zvolili si jednu osobu,ktorá by celý projekt organizovala, zvolila tému,v ktorej by sa tento malý projekt pohyboval, jednu osobu,ktorá by bola ochotná pózovať pre fotografa, ďalšiu osobu, ktorá by sa venovala vizáži tvári, jednu osobu, ktorá by nastajlovala oblečenie,jednu osobu, ktorá by danej fotke a teda aj téme prispôsobila pozadie na fotku a samozrejme, jedného fotografa.
Témy sa môžu každý deň meniť podľa nápaditosti detí, využijú pri tom aj poznatky z rôznych kultúr, histórie, geografie a iných sfér.
Materiál použitý pri Stajlingu:
1. vizáž hlavy - tvár ( použitie rôznych farieb na tvár, pri starších ročníkoch make up), vlasy ( dal by sa použiť prírodný materiál - kvety, šišky, zeleň, korálky,...), kamienky, korálky, vlastnoručne vyrobené náhrdelníky,náušnicea bižutéria z plastových fliaš,drôtikov, kamienkov, hlinených korálok,...)
2. oblečenie - samozrejme rôzne textilné materiály od obyčajnej látky, cez kožu, vlnu (pričom sa dajú použiť techniky batikovania, maľby na textil,...), oblečenie z plastu, papiera,atď.
3. pozadie - prispôsobí sa vonkajšiemu prostrediu v prírode,v interiéri, alebo tvorba pozadia z kartónu, papiera,využitím techník kreslenia, maľby, sprejovania, atď.
Deti sa pri tejto aktivite naučia kolektívne ale aj samostatne pracovať, využijú svoju kreativitu, osvoja si ciele projektového vyučovania, naučia sa rešpektovať vzájomne, osvoja si poznatky z rôznych kultúr, histórie, náboženstva, geografie ako aj pracovať z fotoaparátom.Naučia sa poznať, čo je pekné a čo nie, estetické a gýčové..
Aktivita je možno vhodná pre dievčatá alebo deti extrovertného typu (zvlášť v roli pózujúceho), no na záver bude ich výsledkom práce fotka (buk fotiek).
Keby som mala na tábore možnosť zapojiť sa do takejto dielničky, určite by som to skúsila,najmä pre to, že nepoznám tábor alebo miesto,kde by sa takáto dielnička robila...bolo by to niečo nové a inovatívne...
Aktivita je dosť atraktívna, moderná a motivujúca pre mladú generáciu. Deti by pri tejto aktivite využili nadmerne svoju fantáziu a kreativitu...vrámci využitia drobného materiálu by bola dostatočne bohatá.
Cieľom je,aby deti pracovali v skupine, zvolili si jednu osobu,ktorá by celý projekt organizovala, zvolila tému,v ktorej by sa tento malý projekt pohyboval, jednu osobu,ktorá by bola ochotná pózovať pre fotografa, ďalšiu osobu, ktorá by sa venovala vizáži tvári, jednu osobu, ktorá by nastajlovala oblečenie,jednu osobu, ktorá by danej fotke a teda aj téme prispôsobila pozadie na fotku a samozrejme, jedného fotografa.
Témy sa môžu každý deň meniť podľa nápaditosti detí, využijú pri tom aj poznatky z rôznych kultúr, histórie, geografie a iných sfér.
Materiál použitý pri Stajlingu:
1. vizáž hlavy - tvár ( použitie rôznych farieb na tvár, pri starších ročníkoch make up), vlasy ( dal by sa použiť prírodný materiál - kvety, šišky, zeleň, korálky,...), kamienky, korálky, vlastnoručne vyrobené náhrdelníky,náušnicea bižutéria z plastových fliaš,drôtikov, kamienkov, hlinených korálok,...)
2. oblečenie - samozrejme rôzne textilné materiály od obyčajnej látky, cez kožu, vlnu (pričom sa dajú použiť techniky batikovania, maľby na textil,...), oblečenie z plastu, papiera,atď.
3. pozadie - prispôsobí sa vonkajšiemu prostrediu v prírode,v interiéri, alebo tvorba pozadia z kartónu, papiera,využitím techník kreslenia, maľby, sprejovania, atď.
Deti sa pri tejto aktivite naučia kolektívne ale aj samostatne pracovať, využijú svoju kreativitu, osvoja si ciele projektového vyučovania, naučia sa rešpektovať vzájomne, osvoja si poznatky z rôznych kultúr, histórie, náboženstva, geografie ako aj pracovať z fotoaparátom.Naučia sa poznať, čo je pekné a čo nie, estetické a gýčové..
Aktivita je možno vhodná pre dievčatá alebo deti extrovertného typu (zvlášť v roli pózujúceho), no na záver bude ich výsledkom práce fotka (buk fotiek).
Keby som mala na tábore možnosť zapojiť sa do takejto dielničky, určite by som to skúsila,najmä pre to, že nepoznám tábor alebo miesto,kde by sa takáto dielnička robila...bolo by to niečo nové a inovatívne...
Re:stajling
Katarina
05.06.2013
...v podstate som chcela napísať aj samostatné všeobecné ciele,ale ivanka ich už sčasti vložila..skúsim nájsť niečo navyše a dopísať..len som to mala v hlave a myslím,že je to to, čím by sa deti dokázali samostatne ako aj kolektívne prezentovať...okrem iného je veľa techník práce s drobným materiálom, ktoré sa dajú využiť, ja som dala iba zopár príkladov z hlavy...ak by ste vedeli doplniť,dajte...ak sa vám to pozdáva...
Re:stajling
Ivana
09.06.2013
mne sa to celkom paci ten tvoj napad. My sme na VS robili cosi podobne, ale teda s tym, ze sme si zobrali nejake dielo (obraz) slavneho umelca a mali sme sa nastylizovat do takych poz ako boli na obraze, vysledkom bola presne fotka v porovnani s tym obrazom :)
Re:Re:stajling
Katarina
10.06.2013
to je super nápad...mohli by tvoriť na základe výtvarných a literárnych diel..napr. Mona Lisa, Raňajky v tráve, atď,ale napr aj vytvoriť podľa vlastných predstáv hlavnú postavu nejakého diela...napr. Danka a Janka, Zakliata panna vo Váhu a divný Janko, kde by museli skôr pracovať s fantáziou a vlastnou predstavivosťou, Jánošík..potom postavy z filmov a rozprávok,...
Music Box
Katarina
04.06.2013
mam ho zaradit sem?
music box prinasa detom neformalnym sposobom vytvorit prostrednictvom drobneho materialu, ci uz recyklovaneho, prirodneho, pomocou konstrukcno-technickych ukonov vytvorit vlastne hudobne nastroje typu Orrfovho instrumentara...predchadza tomu samozrejme urcite vedomost o jednotlivych hudobnych nastrojoch,dolezita je demonstracia cez fotografie, realne ukazky,vzory ako aj moznost ich praktickeho vyuzitia...deti svoje hudobne nastroje dokazu jednoducho ovladat, hudobne vzdelanie nie je az tak potrebne...music box prinasa sposob akym sa dieta moze prezentovat samostatne ako aj kolektivne...odnesu si domov svoje prakticke zrucnosti v jednotlivych hudobnych nastrojoch, samostatne hudobne nastroje, nove znalosti, ako aj nahravku skladby, v ktorej deti svoje hudobne nastroje prakticky vyuzili...
music box prinasa detom neformalnym sposobom vytvorit prostrednictvom drobneho materialu, ci uz recyklovaneho, prirodneho, pomocou konstrukcno-technickych ukonov vytvorit vlastne hudobne nastroje typu Orrfovho instrumentara...predchadza tomu samozrejme urcite vedomost o jednotlivych hudobnych nastrojoch,dolezita je demonstracia cez fotografie, realne ukazky,vzory ako aj moznost ich praktickeho vyuzitia...deti svoje hudobne nastroje dokazu jednoducho ovladat, hudobne vzdelanie nie je az tak potrebne...music box prinasa sposob akym sa dieta moze prezentovat samostatne ako aj kolektivne...odnesu si domov svoje prakticke zrucnosti v jednotlivych hudobnych nastrojoch, samostatne hudobne nastroje, nove znalosti, ako aj nahravku skladby, v ktorej deti svoje hudobne nastroje prakticky vyuzili...
vyjadri sa - ciele
Ivana
30.05.2013
Toto mi zatial napadlo:)
- rozvíjanie sebavyjadrenia a vzájomnej komunikácie
- naučiť účastníkov ako môžu deti viesť k vyjadreniu svojich názorov, postojov, hodnôt, poznatkov, myšlienok formou/prostredníctvom umeleckého prejavu/práce s drobným materiálom
- práca s drobným materiálom ako prostriedok komunikácie s okolím a vlastnej autentickej výpovede
+ mi k tomu napadli aj aktivitky (zatiaľ dve):
- výroba masky kašírovaním (sadrovým obväzom) + pomaľovať – nosíme v rôznom prostredí rôzne masky (to akí sme navonok)? Alebo sme stále rovnakí? Ako sa naša maska prispôsobuje okoliu, v ktorom sa pohybujeme? Výroba masky ako vyjadrenie svojich pocitov, ktoré aj v reálnom živote prejavujeme navonok.
- razítko s MOOSGUMI (výroba) – ako vlastný autentický podpis
- rozvíjanie sebavyjadrenia a vzájomnej komunikácie
- naučiť účastníkov ako môžu deti viesť k vyjadreniu svojich názorov, postojov, hodnôt, poznatkov, myšlienok formou/prostredníctvom umeleckého prejavu/práce s drobným materiálom
- práca s drobným materiálom ako prostriedok komunikácie s okolím a vlastnej autentickej výpovede
+ mi k tomu napadli aj aktivitky (zatiaľ dve):
- výroba masky kašírovaním (sadrovým obväzom) + pomaľovať – nosíme v rôznom prostredí rôzne masky (to akí sme navonok)? Alebo sme stále rovnakí? Ako sa naša maska prispôsobuje okoliu, v ktorom sa pohybujeme? Výroba masky ako vyjadrenie svojich pocitov, ktoré aj v reálnom živote prejavujeme navonok.
- razítko s MOOSGUMI (výroba) – ako vlastný autentický podpis