Diskusná téma: Práca s drobným materiálom
ine temy ...
Ivana
10.05.2013
Este mi tak nastrelovo napadlo, ze teda pocas Rabaky by sme sa mali venovat teoreticky asi aj takym vstupnym info mozno:
- ako motivovat deti k aktivnej cinnosti
- ako hodnotit ich pracu, vysledky ich cinnosti, dosahovanie cielov, ako im dat spatnu vazbu
- kde vsade sa da praca s drobnym materialom implementovat - do akych inych aktivit, predmetov
- vyznam rucnych prac, remesiel, tvorenia pre jednotlivca i spolocnost
- ake mozu nastat krizove (konfliktne) situacie, ako im predchadzat a ako ich riesit
- ako motivovat deti k aktivnej cinnosti
- ako hodnotit ich pracu, vysledky ich cinnosti, dosahovanie cielov, ako im dat spatnu vazbu
- kde vsade sa da praca s drobnym materialom implementovat - do akych inych aktivit, predmetov
- vyznam rucnych prac, remesiel, tvorenia pre jednotlivca i spolocnost
- ake mozu nastat krizove (konfliktne) situacie, ako im predchadzat a ako ich riesit
Re:bloky
Martin
13.05.2013
este taka prakticka pripomienka, ktora sa moze dotykat bodov 2. a 3., ktora je v sucasnosti celkom popularna (viacero kamaratov sa tymto sposobom zivi) a to - - > sietotlac, resp. potlac triciek podla vlastneho navrhu a/alebo tvorba odznakov s vlastnym motivom, tiez si viem predstavit, tak isto ako s CD si viem predstavot, ze decka pojdu domov z tabora s trickom, na ktore si vyrobili potlac odnesu domov a potom neskor doma sa pokusia o zalozenie mensej dielnicky, kde sa budu vo workshopoch ucit od zakladov (presah do malych projektocyh zamerov Kompraxu???), ako si spravit navrh, pripravit sietotlac a nakoniec tricko potlacit...
Re:bloky
Irena
10.05.2013
je to dosť výstižné, super... pri textilných technikách by som doplnila aj možnosť druhej šance pre odev, ktorý je aut(recyklácia-rohožky,zásteny...)
Re:Re:bloky
Ivana
10.05.2013
hmmm veru, to mi ani nenapadlo, ale mozno by sa to street art dalo zaradit aj ku ludovej kulture, ako vyrazovy prejav sucasnej (sub)kultury deti a mladeze:)))
Re:bloky
Martin
09.05.2013
parada, mne sa to celkom pozdava, na prvy pohlad ako som to tak preletel...
dal by som este priestor napr. v bode 3, kedze pracujeme prevazne s mladymi ludmi., take nieco, ze
3.1 praca s aerosolovymi farbami (graffiti, streetart...) ako znovuoprivlastnenie si moznosti vyjadrenia sa vo verejneho priestore :)))
dal by som este priestor napr. v bode 3, kedze pracujeme prevazne s mladymi ludmi., take nieco, ze
3.1 praca s aerosolovymi farbami (graffiti, streetart...) ako znovuoprivlastnenie si moznosti vyjadrenia sa vo verejneho priestore :)))
bloky
Ivana
09.05.2013
neviem, ci to zaradit sem alebo k cielu... ale uz som premyslala nad blokmi aj s prepojenim inym cielovym a prisla som na toto, neviem, ci som sa trafila do predstavy:
1. Práca s drobným prírodným materiálom a formovanie pozitívneho uvedomelého vzťahu k životnému prostrediu a jeho aktívnej ochrane
(Kamienky, semienka, suché plody, tráva, zem, piesok, listy, ulity, šišky, slama, seno, kvietky, landart...)
2. Ľudová kultúra a umelecké remeslá (s prepojením na súčasnosť a úžitkovosť) ako prostriedok výchovy k aktívnemu občanovi a rozvíjania schopnosti tolerancie iných kultúr a národov
(ľudové zvyky a obyčaje, tradičný ľudový odev, tradičné spracovanie materiálov-prútie, slama, drevo, šúpolie, hlina, kov, textil, ...)
3.Tvorba z papiera a na papieri ako priestor na utváranie osobnosti prostredníctvom aktívneho sebavyjadrenia a vlastnej autentickej výpovede
(kašírovanie, recyklovaný papier, otláčanie papiera a na papier, koláž, frotáž, maľba, kreslenie, skladanie papiera, grafika, ...)
4. Textilné techniky (práca s textilom) v spojitosti so zvyšovaním kvalifikačných a pracovných funkcií (kompetencií) jednotlivca
(tkanie na ráme, forme, krosnách, cigánske tkanice, tkanice na karetkách, lietačky, náramky priateľstva, makramé, vyšívanie, šitie, paličkovanie, šitá čipka, sieťovanie, batikovanie, maľovanie na textil, ...)
5. Modelovanie z rôznych materiálov ako priestor na utváranie a rozvíjanie dobrej tímovej spolupráce
(Hlina-točenie na kruhu, plastiky, reliéf, sošky, modelovanie z papiera, samotvrdnúcej hmoty, fimo, plastelína, odlievanie zo sadry, ...)
Este som akosi pozabudla, ako sme to hovorili, ci mame tie kompetencie MlV, PSP a deti si stanovit ku tymto konkretnym blokom alebo vo vseobecnosti k praci s drobnym materialom? Viete niekto poradit:
1. Práca s drobným prírodným materiálom a formovanie pozitívneho uvedomelého vzťahu k životnému prostrediu a jeho aktívnej ochrane
(Kamienky, semienka, suché plody, tráva, zem, piesok, listy, ulity, šišky, slama, seno, kvietky, landart...)
2. Ľudová kultúra a umelecké remeslá (s prepojením na súčasnosť a úžitkovosť) ako prostriedok výchovy k aktívnemu občanovi a rozvíjania schopnosti tolerancie iných kultúr a národov
(ľudové zvyky a obyčaje, tradičný ľudový odev, tradičné spracovanie materiálov-prútie, slama, drevo, šúpolie, hlina, kov, textil, ...)
3.Tvorba z papiera a na papieri ako priestor na utváranie osobnosti prostredníctvom aktívneho sebavyjadrenia a vlastnej autentickej výpovede
(kašírovanie, recyklovaný papier, otláčanie papiera a na papier, koláž, frotáž, maľba, kreslenie, skladanie papiera, grafika, ...)
4. Textilné techniky (práca s textilom) v spojitosti so zvyšovaním kvalifikačných a pracovných funkcií (kompetencií) jednotlivca
(tkanie na ráme, forme, krosnách, cigánske tkanice, tkanice na karetkách, lietačky, náramky priateľstva, makramé, vyšívanie, šitie, paličkovanie, šitá čipka, sieťovanie, batikovanie, maľovanie na textil, ...)
5. Modelovanie z rôznych materiálov ako priestor na utváranie a rozvíjanie dobrej tímovej spolupráce
(Hlina-točenie na kruhu, plastiky, reliéf, sošky, modelovanie z papiera, samotvrdnúcej hmoty, fimo, plastelína, odlievanie zo sadry, ...)
Este som akosi pozabudla, ako sme to hovorili, ci mame tie kompetencie MlV, PSP a deti si stanovit ku tymto konkretnym blokom alebo vo vseobecnosti k praci s drobnym materialom? Viete niekto poradit:
napady
Katarina
29.04.2013
vela napadov práce s drobnym materialom je aj na fb na stranke Dobre rady a napady.
Re:Re:odpad
Katarina
09.05.2013
Jeeej....dakujem...velmi si vazim tvoj nazor...nasla som uz ciel mojej ZPC,ale ak by si zistil nazov centra,resp. by stacila osoba alebo miesto, mozno by som aj zmenila miesto...ja som sa tiez inspirovala pocas mojho Socrates pobytu v Belgicku a trochu som Music box upgradla...urcite pren najdeme miesto v Praktiku...este raz dakujem...
Re:Re:odpad
Martin
09.05.2013
takze bolo to tu --> https://www.trentogiovani.it/content/
mozno by bolo fajn im napisat...
mozno by bolo fajn im napisat...
Re:odpad
Martin
09.05.2013
Milo spominal, ze by si sla rada do IT na sluzobku, a prave ked som robil EVS (europska dobrovolnicka sluzba) v taliansku, tak tam jeden portugalec, co som stretol na stretnuti dobrovolnikov - fungoval v nejakom kulturnom centre napojeneho na hudobnu skolu a tiez robil velmi podobnu vec s deckami, ze si vyrabali spolocne nastroje z odpadu {resp. z cohokolvek), potom spolu nahrali a to centrum to vzdy v nejakej limited edition vydali na CD, co je myslim prave to, co sa do Praktiku hodi...
viem, si predstavit, ze decka odchadzaju z tabora s vlastnym CD!!!!
ked zistim nazov centra, dam vediet...
viem, si predstavit, ze decka odchadzaju z tabora s vlastnym CD!!!!
ked zistim nazov centra, dam vediet...