Diskusná téma: Cieľ tematického vzdelávania
príklad aktivity
Irena
27.04.2013
Mladý človek a príroda vyčistiť breh rieky- popritom hľadať kamienky pripomínajúce tvar zvieraťa, veci,plodu a pomocou rôznych techník dotvoriť tvar,...prechádzka lesom hľadanie samorastov pripomínajúcich tvar zvieraťa....následné dotvorenie vybranou technikou=tvorba vlastných doplnkov do iteriéru a exteriéru
Odporúčaná definícia
Miloslav
27.04.2013
Cieľ celého tematického vzdelávania:
Porozumieť a aplikovať zážitkové formy a metódy pri práci s mládežou v špecifickej téme a tým rozvíjať kľúčové kompetencie mládeže.
Vysvetlenie:
Našim cieľom je na RABAKA naučiť účastníkov (PsM a MlV) pracovať s témou Práca s drobným materiálom pri práci s mládežou. T.j. robiť zážitkové aktivity, ktoré budú v tejto téme a súčasne tým rozvíjať konkrétne zručnosti mladých ľudí. Následne si to, či sa to naučili, vyskúšajú na realizácii tábora, kde budú pod supervíziou školiteľov zabezpečovať tieto aktivity. Pre naplnenie cieľa je vhodné položiť si otázku: Čo musíme spraviť, naučiť účastníkov vzdelávania, aby porozumeli a boli schopní aplikovať zážitkové metódy pri práci s mládežou v špecifickej téme a popri tom cielene rozvíjali kľúčové kompetencie mladých? Odpovede na túto otázku nám neskôr pomôžu s definovaním vzdelávacieho plánu a vzdelávacích osnov vo formulári k akreditácii. Príkladom, aké kompetencie vieme u mladých ľudí rozvíjať, si môžete pozrieť tu, v časti kompetenčný profil.
Príklad aktivity, ktorá je v téme a súčasne rozvíja konkrétne zručnosti mladých ľudí:
Hra je rozdelená na dve časti. V prvej časti si tímy splnením užitočných úloh (pílenie, sekanie dreva, čistenie zemiakov) získavajú materiál na druhú časť, kde z daného materiálu majú za úlohu postaviť čo najlepšiu vežu. Na chrbte má každý hráč rolu, podľa ktorej sa nemu/nej majú ostatní správať. On svoju rolu nepozná. Aktivita rozvíja kreativitu, komunikáciu a spoluprácu.
Porozumieť a aplikovať zážitkové formy a metódy pri práci s mládežou v špecifickej téme a tým rozvíjať kľúčové kompetencie mládeže.
Vysvetlenie:
Našim cieľom je na RABAKA naučiť účastníkov (PsM a MlV) pracovať s témou Práca s drobným materiálom pri práci s mládežou. T.j. robiť zážitkové aktivity, ktoré budú v tejto téme a súčasne tým rozvíjať konkrétne zručnosti mladých ľudí. Následne si to, či sa to naučili, vyskúšajú na realizácii tábora, kde budú pod supervíziou školiteľov zabezpečovať tieto aktivity. Pre naplnenie cieľa je vhodné položiť si otázku: Čo musíme spraviť, naučiť účastníkov vzdelávania, aby porozumeli a boli schopní aplikovať zážitkové metódy pri práci s mládežou v špecifickej téme a popri tom cielene rozvíjali kľúčové kompetencie mladých? Odpovede na túto otázku nám neskôr pomôžu s definovaním vzdelávacieho plánu a vzdelávacích osnov vo formulári k akreditácii. Príkladom, aké kompetencie vieme u mladých ľudí rozvíjať, si môžete pozrieť tu, v časti kompetenčný profil.
Príklad aktivity, ktorá je v téme a súčasne rozvíja konkrétne zručnosti mladých ľudí:
Hra je rozdelená na dve časti. V prvej časti si tímy splnením užitočných úloh (pílenie, sekanie dreva, čistenie zemiakov) získavajú materiál na druhú časť, kde z daného materiálu majú za úlohu postaviť čo najlepšiu vežu. Na chrbte má každý hráč rolu, podľa ktorej sa nemu/nej majú ostatní správať. On svoju rolu nepozná. Aktivita rozvíja kreativitu, komunikáciu a spoluprácu.