2. pracovné stretnutie ES

22.04.2013 12:25

Druhé pracovné stretko bude vo štvrtok 2.5.2013 o 15.00 v Gio Caffé (https://giocaffe.eu/gio-caffe-nitra/).

Tu je opis, čo by sme mali/mohli na ňom robiť:

1. Finalizácia opisu cieľovej skupiny

Zaznamenanie znenia finálneho opisu cieľovej skupiny. Táto časť je dôležitá, aby sme vedeli pri nastavení celého modulu zohľadniť potreby každej cieľovej skupiny a vzdelávanie (RABAKA aj ZAŽI-TO) bolo čo najefektívnejšie z pohľadu dosiahnutia vzdelávacieho cieľa.

2. Predstaviť a vysvetliť cieľ celého tematického vzdelávania.

Cieľ: Porozumieť a aplikovať zážitkové formy a metódy pri práci s mládežou v špecifickej téme a tým rozvíjať kľúčové kompetencie mládeže.

Vysvetlenie: Našim cieľom je na RABAKA naučiť účastníkov (PsM a MlV) pracovať s témou Práca s drobným materiálom pri práci s mládežou. T.j. robiť zážitkové aktivity, ktoré budú v tejto téme a súčasne tým rozvíjať konkrétne zručnosti mladých ľudí. Následne si to, či sa to naučili, vyskúšajú na realizácii tábora, kde budú pod supervíziou školiteľov zabezpečovať tieto aktivity. Pre naplnenie cieľa je vhodné položiť si otázku: Čo musíme spraviť, naučiť účastníkov vzdelávania, aby porozumeli a boli schopní aplikovať zážitkové metódy pri práci s mládežou v špecifickej téme a popri tom cielene rozvíjali kľúčové kompetencie mladých? Odpovede na túto otázku nám neskôr pomôžu s definovaním vzdelávacieho plánu a vzdelávacích osnov vo formulári k akreditácii. Príkladom, aké kompetencie vieme u mladých ľudí rozvíjať, si môžete pozrieť tu, v časti kompetenčný profil.

Príklad aktivity, ktorá je v téme a súčasne rozvíja konkrétne zručnosti mladých ľudí: Hra je rozdelená na dve časti. V prvej časti si tímy splnením užitočných úloh (pílenie, sekanie dreva, čistenie zemiakov) získavajú materiál na druhú časť, kde z daného materiálu majú za úlohu postaviť čo najlepšiu vežu. Na chrbte má každý hráč rolu, podľa ktorej sa nemu/nej majú ostatní správať. On svoju rolu nepozná. Aktivita rozvíja kreativitu, komunikáciu a spoluprácu.

3. Identifikovať oblasti, ktoré obsahuje téma regiónu a vybrať 3 – 5 prioritných pre vzdelávací program.

V rámci úvodného popisu sme poslali krátky rešerš rôznych oblastí, ktoré sú v téme regiónu. Tieto sú úvodným vstupom. Úlohou skupiny je identifikovať všetky ďalšie oblasti, ktoré daná téma zahŕňa. Pokiaľ je to možné, spojiť oblasti na základe podobností/súvislostí. Následne vybrať 3 – 5 prioritných oblastí, akým by sa mal celý vzdelávací program venovať.

4. Identifikovať potenciálne nástroje na dosiahnutie vzdelávacieho cieľa:

-          výber TPC/ZPC,

-          zoznam  rôznych projektov, aktivít, ktoré sa daným témam venujú.

Na základe prioritných tém vzdelávania PRAKTIK je potrebné vybrať TPC a ZPC. Súčasne sa dajú zbierať príklady dobrej praxe aj cez internet – rôzne zborníky hier, atď. Toto je činnosť, ktorú môže vykonávať každý expert individuálne a vie byť vstupom na ďalšie stretnutie expertnej skupiny a konkrétne k tvorbe modulu na RABAKA aj na ZAŽI-TO.