Diskusná téma: Práca s drobným materiálom
Re:Re:odpad
Martin
09.05.2013
takze bolo to tu --> https://www.trentogiovani.it/content/
mozno by bolo fajn im napisat...
mozno by bolo fajn im napisat...
Re:Re:odpad
Katarina
09.05.2013
Jeeej....dakujem...velmi si vazim tvoj nazor...nasla som uz ciel mojej ZPC,ale ak by si zistil nazov centra,resp. by stacila osoba alebo miesto, mozno by som aj zmenila miesto...ja som sa tiez inspirovala pocas mojho Socrates pobytu v Belgicku a trochu som Music box upgradla...urcite pren najdeme miesto v Praktiku...este raz dakujem...
čo je drobný materiál
Irena
25.04.2013
super, že sa to už rozbehlo aspoň s pokecom, ciel do druheho stredka bol opis cielovych skupin tak skusme k tomu nieco.(diskusie) inac dobrý načrt čo sa týka začiatku už k danej téme ,skusme každá dat nejakú (plstenie je vhodné od 7-24, naročnost je rozna,rozvíjanie zručnosti, estetiky, kreativity, orginality, sklbenie starého materiálu s novým=druhá šanca...) az prídu dievcata zo zahranicia tak urcite to doplnia o niečo nové
a drevo?
Katarina
29.04.2013
mňa v poslednom období veľmi zaujala práca s drevom, s preglejkou...s manželom sme robili na afrických štítoch pre jednu slovenskú veľkofirmu a hoci nie som ani zďaleka výtvarníčka,ale hudobníčka, už našich malých synov vedieme k práci s drevom....častokrát dostanú do rúk šrobovačku a s otcom majstrujú na vtáčej búdke...7-ročné dieťa za pomoci nejakého pomocníka (v našom prípade MlV alebo teda PsM) určite zvládne skonštruovať vtáčiu búdku, jednoduchý domček pre bábiky (z preglejky), atď. zároveň uvažujem nad tým, či chceme prácu s drobným materiálom prepojiť integrovane aj s inými výchovnovzdelávacími predmetmi (napr. pri tých afrických štítoch,ktoré som spomenula, a boli by vhodné pre staršie ročníky, sa dá integrovane prepojiť s geografiou (zemepisom), biológiou (prírodopisom)...určite by sa dala práca s drevom posunúť ďalej,sú to iba také začiatočné tipy....bavilo by to asi skorej chlapcov ako dievčatá...prepáčte, že tak jednoducho píšem,ale v tých príliš formálnych textoch sa niekedy naozaj strácam...:-)
dve rozlišenia
Darina
25.04.2013
No podľa mňa budeme pri tvorbe akreditácie postupovať dvomi smermi:
Jedno je to, čo dáme zo žiadosti- tam sú jednoznačné témy-
napr. základy práce pri kreatívnej tvorbe s textilom. Tam popíšeme z hľadiska vzdelávania čo danú tému tvorí(časti) napr.- história vzniku textilu, princípy nanášania farby na textil.. ( to som si vymyslela).
Potom odpovieme na otázky, aký je cieľ, čo témou účastník získa, a jednoslovne opíšeme metódy (nap. skupinová práca, individuálna práca, prednáška, ....)
Tak by sme opísali každú tému. A to by mala obsahovať ziadosť. Jej prílohou môže byť druhá časť.
Druhá časť bude metódologia.
Ku každej téme v rámci metodiky navrhneme pre školiteľov s presným opisom, čo budu potrebovať ku každej práci ako majú postupovať. Tých metodik k jednej téme môže byť aj viac... a oni sa ich môžu držať, aby naplnili ciele vzdelávacieho bloku.
Keď sa budú hodnotiť prvé školenia zhodnotiť sa či je dostatok hodín, ktoré sme navrhli, či ponúknuté metodiky sú dobré, alebo si ich zmenili, prispôsobili...
Taký nejaký výstup by mal byť z toho čo máme urobiť.
Čo je drobný materiál
Hedviga
24.04.2013
Možná by sme mohli uvažovať aj o rastlinkách, pre tábor by to bolo zaujímavé doplnenie, že vytvorené "minizáhradky" by použili na dekoráciu, alebo by vysadili.
Tiež slama, seno. Hlavne pre vyššie, staršie cieľové skupiny.
Tiež slama, seno. Hlavne pre vyššie, staršie cieľové skupiny.